måndag 29 juni 2015

Andra bloggar om Fashion Stories - Lars Wallin, Fashion Stories 25/4-27/9 2015

"När jag besökte Borås i fredags passade jag på att kolla på Textilmuséets nya utställning Fashion Stories av Lars Wallin, en utställning proppad med extravaganta klänningar av vår mest kända (och kanske enda?) svenska couturier. Kronprinsessan, Carola, hälften av alla programledare av melodifestivalen och ett par Miss Sweden har burit de glammiga skapelserna. Jag gillade upplägget, det mörka ljuset därinne mot allt det glittrande och The Knife-musiken."


"Jag fick massor av inspiration och lust att skapa" 


"Vi hade bestämt att gå på Lars Wallins utställning "Fashion stories" på Textilmuseet i Borås, och det blev en perfekt dag.
...
Sedan tittade jag lite extra på kostymerna Lars Wallin gjorde till baletten "Gustav III" på Operan i Stockholm. Man kan inte låta bli att undra hur lång tid det har tagit att göra dessa komplicerade, detaljrika dräkter. (Och hur kan man dansa i dem?).
...
Är ni i närheten av Borås, gå och se utställningen Fashionstories på Textilmuséet, den är värd en omväg.


"Här har Lars Wallin just nu sin fantastiska utställning och passerar ni Borås tycker jag absolut att ni ska besöka den. En massa fina kreationer från alla hans år som designer. Och jag var såklart nyfiken på att kika på min egna klänning som jag bar på Miss Universum tävlingen som nu ingår i Lars utställning och turnerar runt i landet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar