torsdag 21 maj 2015

Fashion Story: Svarta kläder

"I högstadiet första gången jag hade helsvarta kläder på mig och sminkade massa kajal runt ögonen... Jag blev uppfylld av att alla tittade snett. Det var något med den där känslan av att bli sedd. Att alltid gå i strålkastarljuset på en catwalk i ett plagg ingen kommer köpa men vad gör det för alla andra kan ju bara flytta på sig för här kommer jag och har en Velvet Underground T-shirt på mig och det vet väl du inte ens vilka de är?"

-------------------------------------------------------------------------------------

Med anledning av Lars Wallins utställning samlas besökarnas egna Fashion Stories här. Har du ett klädesplagg som berättar något? Kläder som bär på något särskilt minne? Dela med dig på sociala medier och använd hashtag #fashionstoriesborås eller skicka ett meddelande till vår Facebooksida så publicerar vi den (anonymt om du vill)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar