måndag 18 maj 2015

Fashion Story: Jeanstyg

"När jag var 16 år åkte jag till London tillsammans med mina kompisar. Första kvällen gick vi till Piccadilly Circus och där var alla butikerna öppna till 23. Hemma var de som bäst öppna till 18 och när de väl var öppna fanns där inte mycket att hämta. Och det som fanns hade alla.  

Vid Piccadilly köpte jag i alla fall en jeansjacka och en jeanskjol som jag hade på mig jämt sedan. I skolan hade ingen annan något liknande och för första gången kunde jag liksom särskilja mig från dem. Känslan man har i den åldern av att inte alls vara som alla andra, kunde jag äntligen uttrycka. Det syntes plötsligt utanpå och drev mig till att försöka sy fler exemplar av den där kjolen i olika tyger. Mina egna alster blev inte FULLT lika snygga som originalet dock..."

-------------------------------------------------------------------------------------

Med anledning av Lars Wallins utställning samlas besökarnas egna Fashion Stories här. Har du klädesplagg som berättar något? Kläder som bär på något särskilt minne? Dela med dig på sociala medier och använd hashtag #fashionstoriesborås eller skicka ett meddelande till vår Facebooksida så publicerar vi din berättelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar