torsdag 10 september 2015

Från spice till girls - Lars Wallin, Fashion Stories 25/4-27/9 2015

Vad som formade mitt livs Fashion story?



1. "I'll tell you what I want, what I really, really want"

Jag hade en tröja med ett plastigt Spice Girls-tryck på förskolan. Jag ärvde den och en liten dos sass av min kusin och Ginger Spice.


2. The one where I really wanted Rachel's clothes

Det var inte bara håret – erkänn! Rachel såg fantastisk ut även när kläderna egentligen var fula. Serien fick mig till exempel att tro att en stor collegetröja och typ pyjamasbyxor var en bra idé? Att Rachel tog på sig det när hon skulle stanna hemma var inte en hint för mig om att jag kanske också borde... låta bli att gå ut i den outfiten.


3. "Vi får liksom utegångsförbud bara för att jag råkar ha på mig inga byxor?"

Elin fick mitt tonårshjärta att klappa. Och lite avundsjuk var jag; linnen med spaghettistraps och bh-band som stack fram, såg aldrig lika bra ut på mig. Inte heller adidasbyxor, raggsockor till kjol eller håret i en slarvig knut.


4. "No matter how fast paced the city is, I always manage to get my clothes on before I leave the apartment."

Åååh, det började i tonåren med håller i sig än idag. Carrie fick på sig kläderna innan hon gick ut och jag letar fortfarande efter The naked dress. Jag borde ha en cowboyhatt, 30 pärlhalsband och handskar.


5. "This kind of certainty comes but just once in a lifetime."

Bridges of Madison County fick (stor fet lööögn på den tempusböjningen) mig att gråta och lärde mig allt som finns att lära om passion. När Fransesca köper den nya klänningen och den är typ identisk med den gamla, men ändå ser ut som en helt annan person...


6. "I can't sketch. I can't cut patterns and things. I can shorten things."

Deppen när jag inser att fula jeans + t-shirt inte är lika med fashionabel succé bara för att Kate Moss pulls it off... 


7. Hold me closer tiny dancer

Almost famous! Att 70-talet på riktigt kan se så bra ut. 


8. "Cheeky Bastard. Woodstock's that way pal!"

This is England-gänget var inte fullt lika imponerade av 70-talet. Bomberjacka, kängor och jeans, all the way. Jag övervägde sidecut...


9. "You came to see me to see what a mad person looks like."

SKINS! Effy. Så korta kjolar, så mycket ögonsmink. Ostoppbar. Cassie var adorbs.


10. "Maybe I don't care about being polite, okay? 'Cause It's a wednesday night, baby, and I'm alive!"

Mmmm... Går egentligen inte att välja en av dem. Shoshanna, Jessa, Hannah... Vill viga en dag i veckan åt var och en av deras klädstilar. Hannah har obvi shotgun på onsdagar. Vem hade kunnat ana att ett gult nätlinne är GENIALT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar