måndag 1 juni 2015

Fashion Story: En anorak - Lars Wallin, Fashion Stories 25/4-27/9 2015

Det finns inte så många kläder som jag skäms över i efterhand, men jag minns några tillfällen när jag var liten... Hur såg jag ut egentligen? Jag deltog i en skidtävling när var 7 år och såg ut som om jag var hämtad från 60-talet. Jag hade en jätteful tjock mössa, gamla konstiga skidbyxor och en anorak. Detta var i mitten av sjuttiotalet och alla andra hade på sig de där ganska slimmade skiddräkterna i ett helt annat material. Så kom jag i den där utstyrseln.
– Var du snabbast då?
– Långt ifrån... Det var hemskt. Den där känslan också... när jag har bestämt vad mina egna barn ska ha på sig, så har jag inte tänkt på hur viktigt det är för dem att bestämma själva. Jag har inte tänkt på hur viktigt det är för dem att känna att det är rätt. Jag tycker att de inte borde bry sig – men det gör de ju!

-------------------------------------------------------------------------------------

Med anledning av Lars Wallins utställning samlas besökarnas egna Fashion Stories här. Har du ett klädesplagg som berättar något? Kläder som bär på något särskilt minne? Dela med dig på sociala medier och använd hashtag #fashionstoriesborås eller skicka ett meddelande till vår Facebooksida så publicerar vi den (anonymt om du vill)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar