söndag 17 maj 2015

Fashion Story: Spetsklänningen


"Jag har kvar den första dyra klänningen jag köpte. Jag hittade den i en affär i Göteborg och var så nervös över att inte ha tillräckligt mycket pengar på kontot, att jag gick ut till närmsta bankomat för att kontrollera innan jag gick fram till kassan. Butikspersonalen slog in klänningen i silkepapper. Den är sydd i något lent, glansigt tyg innerst mot kroppen och så ligger den finaste spetsen över. Det översta spetslagret av kjolen är veckat så den står ut i en cirkel när jag snurrar i den.

Efter det behövde jag aldrig tänka två gånger för att komma på vad jag skulle ha på mig, den var liksom alltid rätt. Jag har haft den på otaliga konserter och festivaler, och på första dejten med min sambo. Jag kommer aldrig att slänga den trots att det har blivit en reva i tyget."

-------------------------------------------------------------------------------------

Med anledning av Lars Wallins utställning samlas besökarnas egna Fashion Stories här. Har du något klädesplagg som berättar något? Klädesplagg som bär på något särskilt minne? Dela med dig på sociala medier och använd hashtag #fashionstoriesborås eller skicka ett meddelande till vår Facebooksida så publicerar vi din berättelse. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar