söndag 17 maj 2015

Fashion Story: Papperskassen

 
"Ute i vår sommarstuga står en papperskasse med min mormors gamla kläder. Jag tar upp dem ibland och känner på tygerna och förundras över att hon tog så väl hand om dem. De tvättades med omsorg och ströks och vädrades och hängdes på fodrade galgar i prydliga rader och lagades när det krävdes. 

Jag kommer aldrig till botten av kassen för kläderna doftar fortfarande lite av henne och huset hon bodde i... Jag blir så rädd för att doften ska försvinna för alltid, så jag slutar halvvägs trots att kläderna borde upp på galgar igen. Användas."

-------------------------------------------------------------------------------------

Med anledning av Lars Wallins utställning samlas besökarnas egna Fashion Stories här. Har du något klädesplagg som berättar något? Kanske kläder som bär på något särskilt minne? Dela med dig på sociala medier och använd hashtag #fashionstoriesborås eller skicka ett meddelande till vår Facebooksida så publicerar vi den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar